COACHING
BEHEER
SCHOKERVARING
BURN-OUT
TEAMBUILDING
BEGELEIDING
Individuele coaching
Individuele coaching is erop gericht om het gedrag van de coachee te veranderen zodat deze beter zijn doel kan bereiken. care4more bepaalt samen met de opdrachtgever en de coachee welke de te bereiken doelen zijn.
Pas als deze doelen helder zijn, kunnen we het eigenlijke coachingstraject aanvatten. Binnen een dergelijk proces werken we altijd met het aanwezige potentieel van de coachee. Heel belangrijk is dat de coachee al snel zelf de meerwaarde van de coaching in zijn eigen werkomgeving ervaart.
Tijdens de coaching wordt er een minimum aan bereidheid bij de coachee verwacht.
care4more zal, samen met de coachee, tussentijds en op het einde van het traject een terugkoppeling voorzien aan de opdrachtgever. Tijdens dit feedback-moment zal de inhoud van de coaching niet besproken worden maar zal de bereikte vooruitgang en de manier waarop dit bewerkstelligd werd, worden toegelicht.
De coachings kunnen verschillende thema's rond persoonlijke ontwikkeling belichten: bv. leiderschap, assertiviteit, communicatie, personal branding, mening formuleren in een groep...
Teamcoaching
Teamcoaching is gericht op het beïnvloeden en verbeteren van de interactie in een team. De doelen situeren zich steeds rond samenwerking en communicatie. Als deze thema's versterkt worden,
zullen vanzelfsprekend de efficiëntie en betere organisatie van het team ook aan bod komen.
Teamcoaching is gebaseerd op dezelfde principes als individuele coaching wat betreft de bereidheid van de coachee, het stellen van de doelen en de inhoud van de terugkoppeling.
Als bedrijf ben je niet gevrijwaard van crisissituaties. We denken hierbij aan arbeidsongevallen met ernstige afloop, suïcide van een werknemer in het bedrijf, de impact van terroristische acties...
Als dergelijke situaties zich voordoen in jouw organisatie, zullen er heel wat werknemers getroffen zijn. Een schokkende of traumatische gebeurtenis laat alle zekerheden wegvallen.
Werknemers zijn bang, twijfelen aan allerlei zaken, stellen soms vermijdingsgedrag. Dit alles maakt dat het van cruciaal belang is om, in de mate van het mogelijke, je voor te bereiden.
care4more kan jou bedrijf mee helpen:
care4more biedt, om dit alles te realiseren een menukaart aan waaruit het bedrijf kan samenstellen wat nodig is:
care4more kan ondertussen terugblikken op 20 jaar ervaring binnen dit specifieke vakgebied en heeft in het verleden bedrijven en organisaties ondersteund bij ernstige incidenten als: bedrijfsbranden, zware ongevallen, dodelijk slachtoffers...
Het Thema burn-out is niet meer weg te denken uit onze maatschappij.
Als bedrijf kan je een belangrijke rol spelen in enerzijds de preventie van burn-out en anderzijds de begeleiding, reïntegratie en nazorg van medewerkers met burn-out.
Bijkomend vragen vaak colleg's van de persoon met de burn-out hoe zij het best kunnen omgaan met de persoon in kwestie. Ook daar kan je organisatie een grote meerwaarde creëren.
care4more wil je helpen om de reeds bestaande initiatieven te optimaliseren en nieuwe doelgerichte acties te ontwikkelen en te implementeren.
in dit kader kan care4more, in samenspraak met het bedrijf een plan van aanpak opstellen.
care4more biedt workshops en opleidingen om burn-out sneller te (h)erkennen, om het te onderscheiden van een "dipje" en om als leidinggevende/collega/verantwoordelijke, gepast te kunnen reageren.
In geval van burn-out kan care4more op verschillende momenten en ter ondersteuning optreden om:
Elk team heeft er baat bij om af en toe op een constructieve manier stil te staan bij zijn werking.
Naargelang de eigenheid van het team, kan je kiezen voor enerzijds een eerder rustige insteek of anderzijds activiteiten met een actief randje.
care4more beschikt over een brede waaier aan werk- en spelvormen die uiterst geschikt zijn om samenwerkingsthema’s bespreekbaar te maken. Voorbeelden zijn: succeselementen en valkuilen in teamcommunicatie, samen een doel bereiken, rekening houden met mekaar en betrokkenheid vergroten, …
We waken er steeds over om de link te leggen van de werk- en spelvorm naar de dagelijkse realiteit van de werksituatie. De sterktes en leerpunten uit de nabespreking worden afgetoetst aan de dagelijkse werkpraktijk.
Omdat we hier de elementen 'PLEZIER" en "REALITEIT" aan mekaar koppelen, blijft het leereffect vaak beter "plakken" bij de deelnemers.
Wanneer je als bedrijf, organisatie, afdeling, team... wil nadenken over bepaalde lange-termijn-thema's, is het van groot belang om voor de goede aanpak en methodiek te kiezen. Dit kan gaan over beleidsontwikkeling, missie en visie bepalen, toekomstige keuzes qua prioriteiten, …
Bij een dergelijke opdracht zal care4more zeer weinig inhoudelijke input geven, maar zich voornamelijk richten op de procesbegeleiding. Dit wil zeggen dat wij ook hier verschillende werkvormen kunnen inzetten om zo het bedrijf te helpen om het doel te bereiken. care4more beschikt over de nodige expertise om te zorgen dat alle betrokken partijen aan bod kunnen komen. Om dit te realiseren gebruiken we verschillende communicatiemogelijkheden, zodat iedereen wordt uitgenodigd om zijn betrokkenheid te tonen.
We werken zowel met kleine als met grote groepen.
Er kwamen in het verleden al verschillende thema's aan bod; bv. ontwikkelen van een vijfjarenstrategie, bevraging van verschillende doelgroepen over de invulling van een natuurdomein, evalueren en bijsturen van de veiligheidsaanpak...